Jernia ønsker å gå i front mot en bærekraftig handel. Det krever at de produktene vi tilbyr deg må kunne vedlikeholdes og repareres, og da helst på en så enkel måte som mulig. Klarer vi det, sparer vi både materialer og energi. Vi krever derfor at våre leverandører kan levere reserve- og erstatningsdeler til produktene sine, til en pris som gjør det billigere å fornye enn å kjøpe nytt. Dette gjelder særlig der det ikke krever fagkompetanse for å gjøre jobben, men når du kan gjøre det selv, med passende verktøy og gode råd, som du også får hos oss.
Når noe plutselig mangler …
Når noe stopper opp …
Før eller siden vil selv de beste produkter nå en alder hvor noe skjer. Men det trenger sjelden betyr at livet er over. En ny snor til gressklipperen eller ny tenner til grillen kan være nok til å forlenge levetiden med mange år. Hos oss finner du derfor reservedeler til det meste du bruken av ting og tang i hverdagen din. Alle våre leverandører må garantere at de kan levere slitasje- og reservedeler som ikke krever fagkompetanse for å skifte
Når du ikke helt vet hvordan …
Det meste er enkelt – når du kan det. Men når du står foran en utfordring du ikke har løst før, kan selv en svært enkel oppgave fortone seg umulig. Da er det fint å få en liten dytt til å komme i gang. Det får du i våre butikker. Våre medarbeidere har som regel erfaring med den utfordringen du står overfor, og kan gi deg nyttige tips og praktisk veiledning til hvordan du går fram for å reparere og vedlikeholde ting som ikke krever fagkompetanse.